zaterdag 16 oktober 2010

Ziek naar huis...

Vanmorgen niet eens een poging ondernomen om op tijd op te staan. Afgelopen nacht al 3 keer door het huisje lopen spoken met maagkrampen en vanmorgen was dat nog niet veel beter... dus in de loop van de ochtend de spullen maar in de rugak gestouwd en begonnen aan de fietstocht naar het dorp en de veerboot. Dat was een leuk vooruitzicht want wederom had ik het weer voor elkaar dat ik precies op de dag van vertrek de wind pal van voren had met een stevig doorstaande kracht 6 bft. Net buiten het Bomenland knalt de wind er helemaal op los en geeft m'n lichaam zich gewonnen. Ik wordt draaierig in m'n hoofd en voor ik het weet sta ik in de berm over te geven. Dat gebeurt later voorbij camping Lange Paal nog nog eens een keer en slap als een dweil kruip ik verder richting dorp. Mensen die mij onderweg hebben gezien moeten hebben gedacht dat er een dronkelap over straat ging of in de berm stond te spugen. Toch blijft het vreemd dat niemand maar dan ook niemand onder die omstandigheden bij het zien van een omgevallen fiets vol bagage en een voorovergebogen persoon in de berm even stop om te vragen of die persoon hulp nodig heeft...
Na een ploetertocht van 1 uur en een kwartier (ik was nog wel extra op tijd vertrokken) kom ik net op tijd in het dorp aan om nog in te schepen op de boot. En toch is mij onderweg nog wel opgevallen dat er links en rechts langs de Postweg leuke aantallen oeverpiepers zaten. Van lijsters was amper iets merkbaar. Vogelaars waren er echter wel volop op het eiland. Op de meeste plaatsen kon je haast nergens om je heen kijken zonder ergens kijkers of statieven te zien. op zo'n dag zal er niet veel aan leuke soortjes gemist worden op het eiland.
De overtocht naar Harlingen was wel een heel mooie. Er was duidelijk een wedstrijd gaande met zeilboten van de bruine zeilvaart. Met een stevige zeebries en mooie wolkenluchten geeft dat een prachtig schouwspel met door de wolken brekend zonlicht op een groep van zeker 40 zeilboten aan de horizon.

Geen opmerkingen: