zondag 20 september 2009

Naar Schier ! maar hoe...

vandaag doorgereisd naar Schiermonnikoog. Leo Oudejans en Kees van Kleef zitten daar al op mij te wachten want door spraakverwarring die grotendeels aan mijzelf toe te schrijven viel had ik deze week niet in m'n agenda staan. De reis naar Schier werd een hele belevenis. Ik bleek op het station in Zwolle dus in het treinstel te zijn gestapt dat naar Leeuwarden ging en niet naar Groningen. Nu maakt dat voor de reis naar Schier niet zoveel uit, maar dat wordt anders als er in Heerenveen wordt omgeroepen dat de trein maar tot Akkrum rijdt en dat daar vervangende bussen staan. Dan wordt het dus onmogelijk om de aansluiting met de veerboot nog te halen en val je dus in een gat van 4 uur wachttijd op de volgende boot. En er rijden alleen maar bussen van Leeuwarden naar Lauwersoog die aansluiten op bootaankomst of vertrek....
De wachttijd wordt gelukkig nog iets verdeeld omdat er een bus op een tussenboot rijdt die alleen maar aankomt in Lauwersoog en niet weer vertrekt. Kan ik in ieder geval nog even 2 uur over het Wad uitkijken naar het eiland waar ik zo graag heen wil... In Lauwersoog is het bijna windstil en is er op het gebied van vogels ook al zo goed als niks te beleven. Een groepje van een stuk of 50 steenlopers staat te slapen op één van de steigers en een paar zilvermeeuwen staan futloos op de waterlijn te wachten op wat er gebeuren gaat. Na een reis waarbij ik om 08:30 uur uit Zwolle vertrok kom ik om 17:45 uur het Glop binnengelopen. ook daar is het heel rustig. de vangsten zijn vrijwel stilgevallen, zelfs wat de drinkende vinken van de afgelopen dagen betreft. We zullen zien of daar de komende dagen verandering in wil komen.

Geen opmerkingen: