vrijdag 16 oktober 2009

Weer Weerbarstige Wind

Ken ik dat nog van September?
Gisteravond haalde de wind zoals al voorspeld was stevig aan en vannacht is daar alleen nog maar een beaufortje of 3 bijgekomen. Kortom, windkracht 8 uit pas Noord. Dat zijn geen vangomstandigheden meer, laat staan dat er dan nog aankomst van zangvogels is. We hadden afgesproken om in ieder geval wel naar de vinkenbaan te gaan teneinde toch nog wat te proberen te vangen met het slagnet en eventueel een paar in de luwte staande mistnetten. Zelf realiseerde ik mij bij het wekken niet echt of ik nou droomde dat Holmer mij vroeg om op te staan of niet.... ik werd vervolgens om 12 uur wakker. Tegen 12:30 uur hebben Peter en Holmer de netten weer gesloten, het was welletjes want het leek er niet op dat de wind minder zou worden ne de vangsten liepen al terug. Leukste vangst van vandaag was een waterhoentje (wellicht dezelfde vogel die ik zelf eerder deze week op de baan zag lopen) die doodrustig de vinkenbaan op kwam lopen. Dat was voor Holmer dus een kwestie van gewoon het net er overheenleggen. De middag werd gebruikt om de Zwaluw eens schoon te maken en aan diverse administratieve werkzaamheden te beginnen. Morgen zien we wel of de wind ons dat gunstiger gezind is.

Dagtotaal:
-----------------------
Waterhoen 1 / -
Koperwiek 11 / -
Roodborst 1 / 2
Goudhaantje 1 / 1
Merel 22 / -
Baardmannetje 2 / -
Zanglijster 3 / -
Keep 2 / -
-----------------------
Totaal: 43 nieuw geringde vogels en 3 teruggevangen vogels 8 soorten, 4:45 uren

Geen opmerkingen: